Ето кои са те и защо е важно да знаете правилния отговор
Снимка: Shutterstock
Повечето от нас поне веднъж са били на интервю за работа. А там задават въпроси, на които ни се иска да дадем най-добрите отговори. Но, понякога въпросите са толкова изненадващи, че ни сварват абсолютно неподготвени.
И така, сред директорите на няколко големи компании била проведена анкета какви изненадващи въпроси обичат да задават при събеседване за работа и какво дешифрират в отговорите на кандидатите. Ето какво споделят те.
1. „Защо сте сменили X работни места за Y години?“
Шама Кабани, основател и директор на The Marketing Zen Group
„Този въпрос ми помага да разбера историята на кандидата. Какво го мотивира? Защо е сменял работата си? И кое е от ключово значение за него за напускане. Отговорът също така ми показва чувството му за лоялност и логиката му на разсъждения. Смята ли, че някой постоянно задържа кариерното му израстване (мениджмънт, преки шефове)? Или просто бързо му омръзва работното място? Няма нищо лошо да си сменяш работата. Важното е какви са причините да го правиш“
2. „Представете си, че е изминала година от днешния ден, ние отново сме тук, заедно и празнуваме успеха, който сте постигнали на вашана длъжност. Разкажете ми какво сме постигнали заедно?“
Ранди Гарути, директор на Shake Shack
„За мен, най-важната част от събеседването е, когато кандидатът ни задава въпроси. Длъжен съм да се убедя, че той наистина е наясно с нашата компания и нейната роля и действително иска да работи тук. Кандидатът трябва да има стратегическо мислене, което ще му позволи не просто да каже колко добра е била годината. Той трябва да представи своя перспектива за развитието на компанията и то с активен принос от негова страна.“
3. „Кога сте се чувствали най-удовлетворен/а в живота си?“
Дик Крос, основател и директор на Cross Partnership
„Моята изначална нагласа е, че всеки кандидат притежава нужните навици и интелект. Плюс това, убеден съм, умните хора с достатъчен опит бързо могат да се адаптират във всяка нова среда, стига тя да ги вдъхновява. Затова се старая да се концентрирам върху характера на човека срещу мен, върху това, доколко ще се впише той в моята компания. Този въпрос ми позволява да водя разговора в най-различни посоки, където мога да направя паралел между работата на кандидата в компанията и това какво му е необходимо, за да прояви и даде най-доброто от себе си.“
Продължението четете в Мениджър Нюз
За да станем по-добри хора, трябва да се изправим пред погрешните си представи.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари